خواص گیاهان دارویی

خرید : عصاره روغنی زنجبیل

خرید : عصاره روغن گردو

خواص روغن زنجبیل

تاریخچه و مشخصات | خواص روغن زنجبیلمطالعات اخیر روی زنجبیل | نحوه مصرف روغن زنجبیل

تاریخچه و مشخصات

زنجبیل : ginger

نام علمی : zingiber officinalis

خانواده : zingiber aceae

برای استخراج مواد موثره زنجبیل از ریشه آن استفاده میشود. ریشه ها را از زمین خارج نموده و پس از پوست کندن به صورت تازه، پودر یا روغن استفاده می‌کنند.
محققین معتقدند که نام آن ریشه سانسکریتی دارد و از کلمه singavera به معنی چوب به شکل شاخ می باشد و حاکی از شاخی شکل بودن ریشه های این گیاه است.
زنجبیل تازه دارای مقدار زیادی رطوبت است که در اثر گذشت زمان خشک می‌شود. زنجبیل به عنوان ادویه در رژیم غذایی بسیاری از مناطق دنیا استفاده می‌شود. تحقیقات نشان داده اند که زنجبیل بسته به ترکیبات فعال مختلف، اثرات دارویی مختلفی دارد. این گیاه یک قسمت اصلی خوشبو و یک قسمت اصلی تند دارد که به عنوان محرک هضم و برای اصلاح حرکت معده-روده ای مورد توجه می‌باشد. گرمی و خشکی آن زیاد است و افراد گرم مزاج بهتر است از آن دوری نمایند. زنجبیل به عنوان یک ماده گیاهی در طب سنتی بعضی از کشورها جهت مداوا و تعدیل تهوع و استفراغ در بیماری حرکت، بیماری صبحگاهی و تهوع جنرالیزه به کار می رود.

خواص روغن زنجبیل

1. برای درمان کولیک ، نفخ و سوءهاضمه به کار میرود.
  2. برای درمان سوختگی ها، زخم ها، افسردگی، ناتوانی جنسی و مسمومیت کبدی مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. مواد موثر زنجبیل سبب افزایش تعداد و فعالیت اسپرم ها می شوند.
  4. دارای خواص ضد التهاب در آرتریت و ضد اسپاسم است.
  5. خواص ضد تومور در بیماران سرطانی دارد.
  6. استفاده خوراکی از روغن زنجبیل باعث کاهش کلسترول خون می‌گردد.
  7. استفاده از روغن زنجبیل جهت ماساژ روی محل درد موجب تسکین دردهای ناشی از کشیدگی عضو آسیب دیده می شود.
  8. درمان کمردرد، زانو درد، پوکی استخوان و روماتیسم
  9. ۵ الی ۷ قطره روغن زنجبیل را داخل یه استکان آب ولرم ریخته و غرغره نمایید،باعث تسکین گلودرد می گردد.
  10. خاصیت آنتی اکسیدان ۱۲ برابر ویتامین E است و به خنثی شدن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.
  11. عصاره ریشه زنجبیل کلسترول تام و LDL کلسترول سرم را کاهش میدهد.
  12. این عصاره با افزایش جریان صفرا باعث دفع کلسترول و سموم از بدن می گردد.
  13. زنجبیل از معروف ترین داروهای گیاهی است که در درمان بیماری‌های روماتیسمی استفاده می‌شود.

مطالعات اخیر روی زنجبیل

1. استفاده روزانه از زنجبیل درد ناشی از ورزش را تا ۲۰ درصد کاهش می دهد و پختن زنجبیل تاثیری بر روی میزان ضددرد بودن آن ندارد.
  2. نتایج یک مطالعه نشان داد که محلول حاوی گیاه گل ختمی و زنجبیل با کم کردن التهاب در بیماران باعث کاهش حملات سرفه و درد قفسه سینه میشود.
  3. نتایج مطالعه دیگر نشان داد تغذیه از طریق لوله با عصاره زنجبیل، می‌تواند مدت زمان تخلیه معده را کوتاه کرده و میزان ابتلا به پنومونی وابسته به دستگاه تهویه مکانیکی را کم کند.
  4. بر اساس یک مطالعه می‌توان زنجبیل را به شکلی ایمن در اوایل دوره بارداری و با مقادیر درمانی حدود یک گرم در روز برای دوره ای محدود برای کاهش شدت تهوع و دفعات استفراغ به کاربرد. تحقیق دیگر نیز تاثیر زنجبیل خوراکی بر شدت تهوع سه ماهه اول بارداری نشان داد.
  5. در یک مطالعه دیگر نتیجه گرفته شد که بیسکویت زنجبیلی در کاهش شدت تهوع دوران بارداری موثر می باشد.
  6. در یک تحقیق نتیجه گیری شد که زنجبیل به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدان قوی و ضد التهاب در بهبودی تهوع ناشی از مصرف قرص های پیشگیری از بارداری ترکیبی موثر است.
  7. بر اساس یافته های یک تحقیق دیگر نیز زنجبیل در درمان تهوع استفراغ بارداری موثر است.
  8. مصرف زنجبیل در شب قبل از مسافرت برای بهبودی تهوع و استفراغ ناشی از دریازدگی موثر است.
  9. عصاره گیاه زنجبیل می‌تواند به عنوان یک داروی جایگزین داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی در کاهش درد بیماران مبتلا به استئوآرتریت مفید باشد. خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی زنجبیل کاملا شناخته شده اند و متأثر از موادی چون جینجرول موجود در این گیاه است.
  10. همچنین خاصیت ضد سرطانی و پیشگیری از بیماری آلزایمر به اثبات رسیده است.
عصاره روغنی زنجبیل دکترزرقانی

نحوه مصرف روغن زنجبیل

خواص اصلی محصول :

1. درمــان آرتروز
  2. سبب افزایش تعداد و فعالیت اسپرم ها
  3. دفع کلسترول و سموم از بدن
  4. کاهش شدت تهوع دوران بارداری
  5. درمــان آکنه و جــوش صورت
  6. درمان کمردرد، زانو درد، پوکی استخوان و روماتیسم
  7. ضـد التهاب
  8. باعث تسکین گلودرد
  9. درمــان ریزش مو و رشد مو

نحوه مصرف موضعی روغن :

روزانـه ۲ بار و هــر بار به مدت ۱۰ دقیقـه محـل موردنظـر را با ۱۰ قطره (با توجه به محل مصرف) ماســاژ داده و بعد از یک ساعـت محل موردنظـر شسته شود.

نحوه مصرف خوراکی روغن

یک روز در میان یا هفته ای دوبار ۵ الی ۷ قطره روغن زنجبیل را داخل یه استکان آب ولرم ریخته و غرغره نمایید سپس آن را میل نمایید.

نکته مهم :

قبل از شروع به مصرف عصاره روغنی زنجبیل حتما خواص آن را مطالعه و روش های مصرف را به درستی انجام دهید.

<<امیدوارم که اطلاعات خوب و مفیدی در اختیار شما قرار داده باشم. با نظر دهی و امتیاز دهی مارو از کیفیت مطالب آگاه نمایید>>

نکته : برای اضافه کردن هرکدام از محصولات زیر به سبد خرید روی آنها کلیک نمایید

<<<<<<<<خرید : عصاره روغنی زنجبیل>>>>>>>>

خرید : روغن نارگیل اصل            خرید : عصاره روغنی بادام تلخ             خرید : روغن بادام شیرین                   خرید : روغن خراطین اصل

خرید : روغن گشنیزاصل              خرید : روغن کرچک اصل               خرید : عصاره روغنی کرچک                                خرید : عصاره موضعی آلوئه ورا

خرید : پکیج درمانی ریزش موی سر    خرید : پکیج زیبایی پوست               خرید : پکیج درمانی دیابت                      خرید : عصاره بوقناق دکتر زرقانی

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۰۳۸۳۴۱ مشاور شرکت آشاارگانیک تماس بگیرید.

یا از طریق تلگرام، اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

آیدی تلگرام و اینستاگرام : ashaorganic@

منابع اطلاعات: